Tuis » Europa » Montenegro » Pieke van die Balkan-roete | Uiteindelike staptog in Albanië en Montenegro

Pieke van die Balkan-roete | Uiteindelike staptog in Albanië en Montenegro

’n Bestemming wat dalk nie eers in jou gedagtes opkom nie, maar wat jy vir almal sal aanbeveel as jy eers daar was: Die Balkan! En spesifiek die Pieke van die Balkan-roete. Ek en my kêrel was bietjie onseker of ons lus was vir hierdie (stap)avontuur, maar nadat 'n vriend so entoesiasties teruggekom het, het ons besluit om ook die avontuur aan te pak!

Aanlyn het ek min inligting en (praktiese) wenke oor hierdie bestemming en die Peaks of the Balkans-roete gekry. Daarom geniet ek dit baie om jou meer van ons reis te vertel, sodat ek hopelik ander reisigers kan inspireer en hulle op pad kan help!

Ons het altesaam 14 dae gereis. In die eerste week het ons 'n deel van die Peaks of the Balkans-roete gestap. Ons het die roete in September gestap, wonderlike weer gehad en geen probleme met sneeu op die roetes nie. In die tweede week het ons meestal ontspan.

Lees ook: 5x lekker Balkan bestemmings | Warm, hip en goedkoop!

Begin van die reis

Dag 1 | Amsterdam – Tirana – Shkoder

Vanaf Schiphol het ons in 4 ure met AirSerbia na Tirana gevlieg Albanië, met 'n oordrag in Belgrado in Servië.

As jy eers by die lughawe in Tirana aangekom het, stap jy na buite en die busse na die busstasie wag reeds. Vir €2,50 pp kan jy binne 'n halfuur na die busstasie ry. Hier het ons oorgeskakel na die bus na Shkoder, dit duur tot 18:00. Die busrit van Tirana na Shkoder kos €2,90 pp en neem ongeveer 2,5 uur.

Shkoder

Ons het een nag in Shkodër geslaap Hotel Bicaj (pryse en beskikbaarheid hier). Moenie luuksheid verwag nie, maar 'n ruim kamer met gratis koffie, tee en water. Die ou van die ontvangs het ons baie goed gehelp met die reël van die bus en veerboot vir die volgende oggend.

Eet by Peja Grill

Na 'n lang dag van reis het ons van die hotel na Peja Grill (Ligging hier) vir ons aandete. Ons het 'n hele tafel vol heerlike kos, bier, kola gehad en moes net €16 (fooitjie ingesluit) betaal!

Ons het gekies om die volgende oggend om 07:00 die bus na die veerboot te neem. As jy 'n bietjie meer tyd het, sal ek beslis aanbeveel om 'n ekstra nag in Shkodër te bly.

Dag 2 | Shkoder-Koman-Fierze-Valbona

Die busrit vanaf Shkodër na kom aan kos €6 pp en neem ongeveer 2 uur. Tussendeur sal jy ook 'n draai maak om die uitsig te geniet.

Jy koop 'n kaartjie op die plek om op die veerboot te klim. Daar is 2 veerbote wat om 09:00 vanaf Koman na trots. Die eerste boot was gepak, so ons het besluit om op die tweede boot te klim. 'n Goeie keuse, aangesien daar genoeg sitplek op hierdie boot was. Die tweede boot wag netjies totdat die eerste boot buite sig is sodat jy net so asemrowende uitsigte het. Die toer kos €5 pp en neem 2,5 tot 3 uur.

Daar word gesê dat hierdie bootreis een van die mooiste bootritte in die wêreld is. Ons het die reis inderdaad indrukwekkend gevind, met die pragtige berge om ons.

Veerboot na Fierze

Toe ons in Fierze aangekom het, het 'n bussie reeds gewag om ons saam met 'n aantal ander toeriste na valbonne. Ons het 'n ongelooflike gawe busbestuurder gehad, wat almal by hul eie verblyf afgelaai het en 'n paar wenke gegee het langs die pad vir die stap rigting diede.

Lees ook: 10 moet-sien in Albanië | Versteekte juwele in 'n fassinerende land

Dag 3 | valbonne

In Valbona het ons by gebly Bujtina Malaj (Ligging hier). 'n Verblyf met 'n ongelooflike mooi uitsig waar jy reeds die roete na Theth kan sien. By Bujtina Malaj moes ons net €25,- pp betaal, aandete en ontbyt ingesluit.

Die uitsig by Bujtina Malaj

Ons het besluit om te rus, bietjie saam met ander gaste te kuier, speletjies te speel, lekker te eet en betyds te gaan slaap om die volgende oggend vol energie te begin met die eerste staptog!

Pieke van die Balkan-roete

Dag 4 | Valbona-Theth

Daar het ons gegaan! Ons albei het dit nogal opwindend gevind. Ons rugsakke was vol kos, elkeen met 'n watersak, elkeen met 'n kierie en so het ons die eerste staptog begin.

Rooi / wit strepe op die bome | Pieke van die Balkan-roete

Vanaf Bujtina Malaj kan jy met 'n kortpad na die begin van die roete afdaal. Daar aangekom is die roete goed aangedui met rooi/wit strepe, maar net om seker te maak, hou ons ook maps.me byderhand.

Pragtige uitsig | Pieke van die Balkan-roete

Dit is 'n asemrowende staptog. Die uitsigte is oral pragtig. Met 'n goeie basiese toestand is hierdie roete goed om te stap. Nie een van ons het eens regte stapskoene aan gehad nie, al is dit nogal so nou en dan geklim en klouter.

Klim en kleuters | Pieke van die Balkan-roete
In die bos | Pieke van die Balkan-roete

Van Valbona tot by Theth stap jy redelik kort en steil op. Die roete af was nogal lank... Omdat my knie my baie gepla het, was die afdraande ongelukkig nie so vinnig nie. Ons het hierdie roete (16 km, 1000 vertikale meter) in ongeveer 8 uur gestap. Soos ons afklim, het ons ekstra pouses geneem. Andersins behoort hierdie roete ook ongeveer 7 uur te neem.

Nog 'n pragtige uitsig | Pieke van die Balkan-roete
Pieke van die Balkan-roete

Toe ons (uiteindelik) in Theth aankom, moes ons 'n soort aasdierjag doen om by ons blyplek uit te kom. Oor heinings, tussen die koeie en oor geïmproviseerde brûe het ons uiteindelik by Molla Gastehuis aangekom. Sjoe!

Dag 5 | diede

Na die eerste staptog het ons besluit om 'n rusdag in Theth te beplan. Die gastehuis waar ons gebly het was so fantasties dat ons heeldag daar wou chill. Omdat ons gedink het dit is jammer, het ons dorp toe gestap, na die kerk gekyk en lekker middagete geëet. Verder het ons hierdie dag regtig gerus en die uitsig en die mega gasvrye mense van geniet Molla Gastehuis (beskikbaarheid en pryse hier).

Molla Gastehuis | Pieke van die Balkan-roete

Die ontbyt en aandete hier is puik. Alles is vars gemaak en die melk kom direk van die koei wat ouma nog elke dag melk. Ons twee het €131 vir 2 nagte spandeer, 2 keer 'n 3-gang aandete, bier, kola, wyn, vye, spanspek ens... Jy moet regtig hierheen gaan! Ek het nog nooit sulke outentieke, gasvrye mense ervaar nie.

Kerk in Thethe

'n Lekker bykomende voordeel is dat hierdie gastehuis baie naby aan die roete is. Op die kaart lyk dit of jy moet rondloop, maar danksy die geïmproviseerde skattejag kan jy die roete maklik via die kortpad bereik!

Pad na Molla Gastehuis
Stap in Thethe
Uitsig vanaf Molla Gastehuis

Dag 6 | Theth–Vusanje

Op dag 6 het ons ons tweede deel van die roete begin: van Theth tot Vusanje. Oorsteek die grens van Albanië na Montenegro.

Ek was so bly ons het hierdie deel van die roete in hierdie rigting gestap. Die eerste deel was baie steil opdraand oor alle los klippe en gruis. Op sommige dele het ek regtig nie gewaag om langs my te kyk nie, want dit was so diep binne. Vir 'n rukkie was ons ook bang dat ons verkeerd geloop het, maar toe ons flink aanhou stap, het maps.me uiteindelik (gelukkig!) weer die roete gevat. Ons het al 'n paar keer gedink "dit kan nie 'n pad wees nie?!" maar elke keer was dit goed.

'n Baie uitdagende stuk oor los klippe en gruis
Die steil deel op tydens die stap

Wanneer jy die steil deel op het, sal jy die een pragtige uitsigpunt na die ander teëkom. Regtig pragtige, uitgestrekte uitsigte. Die afdraande is baie geleidelik en daarom het ek dit 'n baie aangename roete gevind om te stap (in hierdie rigting).

Op die ou end het ons hierdie deel van die roete (22 km, 1100 hoogtemeters) in 9,5 uur gestap.

Toe ons in Vusanje aangekom het, kon ons aandete by ons gastehuis eet en ons kon rus van die pragtige staptog. Ons het ingeslaap Gastehuis Ulaji (beskikbaarheid en pryse hier) en moes €50 saam betaal vir die oornagverblyf, aandete, bier en ontbyt.

Gastehuis Ulaj | Pieke van die Balkan-roete

Lees ook: 4 redes om verlief te raak op Montenegro

Dag 7 | Vusanje – Gusinje – Grebaja-vallei

Op dag 7 is ons van Vsanje via Gusinje na die Grbaja-vallei. Jy kan 'n taxi deur jou verblyf reël wat jou binne minder as 'n halfuur soontoe sal neem. Ons het egter besluit om dit weer rustig te vat, want wat is 12 km stap op 'n plat pad na al die kilometers en hoogtemeters van die vorige dae? Om eerlik te wees 'n vervelige stuk, wat ons 3 ure geneem het. Lekker dagaktiwiteit, maar ek sal steeds 'n taxi aanbeveel. Om die nasionale park binne te gaan, betaal jy €1,- pp per dag.

Omdat ons vroeg vertrek het, moes ons 'n bietjie langer wag voor ons in ons kajuit kon klim. Om die tyd dood te maak het ons middagete vir € 15,- by Eko Katun (behalwe Katun Maja die enigste plek waar jy middagete en/of aandete hier kan eet).

Katun Maya Karanfil
Gastehuis Ulaji

Ons het in gebly Katun maja karanfil (pryse en beskikbaarheid hier) en hier betaal €74,- vir 2 persone vir 2 nagte, ontbyt ingesluit. Aandete is ook hier moontlik vir sowat €13.

Dag 8 | Grebaja vallei

Dit was my gunsteling deel van hierdie reis. Ons het op maps.me die roete na 'mooi uitsig onder eensame boom' by. Hier het ons weer verskeie kere gedink ons ​​gaan nie goed nie, want jy het glad nie 'n paadjie gesien nie en jy moes net tussen gras en rotse verbygaan... Tog blyk ons ​​elke keer nog op die roete te wees.

Uitsig oor Kosovo, Montenegro, Albanië

Sommige dele was reguit op en steil af en met die diep afgrond langs ons, het ek 'n paar skrikwekkende oomblikke gehad. Dit het met hande en voete geklouter en ek was nog nooit so gelukkig met die stapstokke wat ons reeds by 'n vriend geleen het nie.

Pieke van die Balkan-roete

Maar ... selfs al lyk dit skrikwekkend en jy is geneig om weer om te draai: hou aan loop! Die uitsigte wat jy uiteindelik kry is asemrowend mooi. Jy kyk oor Montenegro, Albanië en Kosovo. Sonder twyfel een van die mooiste plekke waar ek nog was. Dit was die moeite werd om te klim en te klouter!

Herinneringe in Montenegro

Dag 9 | Ulcinj

Na 'n paar dae van strawwe staptogte het ons besluit om die vakansie af te sluit met nog 'n week van koue!

Ons is deur die eienaar van Katun Maja na die lughawe van Podgorica geneem om ons huurmotor te gaan haal. Die vinnigste manier was om deur Albanië te ry, so ons is verskeie kere deur die doeane nagegaan. Dit het (danksy die bestuurder) super glad verloop.

Van Podgorica het ons verder gery na Ulcinj in die suide van Montenegro. Omdat ons genoeg tyd gehad het, het ons besluit om 'n roete deur die berge te kies in plaas van die gewone (vinnige) pad. Binne 2 uur was ons vanaf Podgorica in Ulcinj.

Ons het hier gebly vir € 188,- vir 3 nagte Vakansiepark olyfboom (pryse en beskikbaarheid hier). Weereens 'n baie lekker plek met 'n privaat hut tussen die olyfbome, 'n pragtige uitsig, 'n heerlike swembad en fantastiese ontbyt.

Vakansiepark Olyfboom | Pieke van die Balkan-roete

Jy kan daagliks aandui of jy saam met hulle wil eet vir €15 pp en dit word sterk aanbeveel! Ons het dit egter net een keer gedoen want daar is soveel lekker restaurante in die omgewing!

Dis hoe jy kan uitkom Visserman Haric eet 'n mega-visbord saam met julle twee vir € 45,- en jy kan aansluit Rigo gaan vir heerlike koffie en skemerkelkies.

Dag 10 | Ulcinj

Op dag 10 het ons besluit om die sentrum van Ulcinj nog bietjie te verken en op die strand te ontspan. Ons het eers na die strand in die sentrum gegaan, ons het gedink dit is 'n bietjie te besig, toe besluit ons om verder te ry na 'n ander afgesonderde strand, baie meer ons ding!

Restaurant Higo met sonsondergang

Intussen het ek aanlyn restaurant Higo (ligging hier) gevind en gereserveer vir die aand. Wat 'n fantastiese plek! Jy sit ongelooflik mooi tussen die bome met 'n uitsig oor die see met die ondergaande son (so gaan betyds sodat jy hierdie oomblik kan vang). Aan die einde van die aand moes ons twee altesaam €85 betaal. Wat ons betref, is dit 'n piepklein as jy weet hoe heerlik ons ​​3 gange daarvoor geëet het, skemerkelkies ingesluit.

Dag 11 | Budva-Kotor

Omdat 'n besoek aan Kotor moet nie mis op jou reis na Montenegro, ons is via Budva Kotor toe gery.

Budva was nie vir ons baie spesiaal nie... Die ou sentrum is nogal lekker om rond te loop. Die strand is veral besig en toeristies met baie strandkroeë langs mekaar. By Strandklub Coco ons het 'n skemerkelkie gedrink en 'n (mega!) bord daarby bestel. Ons moes €29 betaal. Redelik duur vir Montenegrynse standaarde!

Na Budva het ons verder gery na ons verblyf in Kotor: Villa Preciosa (beskikbaarheid en pryse hier). 'n Moderne woonstel met balkon en swembad wat oor die baai van Kotor uitkyk.

Aanlyn sien jy oral dat wanneer jy in Kotor is, jy 'n pizzasny by moet kry ReadySo ons het dit net gedoen. Vir €10 het jy 'n pizza-sny vir twee wat jou die hele aand vol sal maak en 'n drankie aan die kant sal drink. Ons het 'n rukkie in die gesellige strate van Kotor rondgedwaal en betyds teruggegaan bed toe.

Dag 12 | Kotor en Perast

Op die voorlaaste dag het ons gedink dit sal lekker wees om 'n bietjie besienswaardighede in en om Kotor te doen. Die oggend het ons eindeloos deur die gesellige strate van Kotor gedwaal.

Strate in Kotor

Pragtig versierde voordeure in Kotor

Ons lees 'n paar positiewe dinge aanlyn daaroor perast, so ons het die middag die kar soontoe geneem. Nie die moeite werd om na my mening te gaan nie. Ons het die aand rondgeloop en aandete by 'n restaurant geëet (let wel: hoë toeristepryse!) en is toe terug na die woonstel.

Smal strate in Kotor

Dag 13 | Kotor – Rijeka Crnojevica

Omdat ons terug na Podgorica moes gaan vir ons terugvlug, het ons gedink dit sal lekker wees om die vakansie naby die Pavlova Strana-uitkykpunt (Ligging hier), 'die hoefysterdraai van Montenegro'.

Anouk by Pavlova Strana-uitkykpunt
Pavlova Strana-uitkykpunt

Nadat ons die uitsigpunt geniet het, het ons verder gery S&M woonstelle (beskikbaarheid en pryse hier). Hier is ons baie gasvry ontvang en eet- en drinkgoed is dadelik vir ons op die tafel gesit. Sodra een glas leeg was, is nog een geskink. Wat 'n ongelooflike lieflike vrou! Ongelukkig het beide sy en haar seun nie Engels gepraat nie, so kommunikasie het deur Google translate gegaan, skreeusnaaks!

Die res van die dag het ons na die rivier gestap, waar ons bietjie geswem het.

Saans het ons by die nabygeleë geëet Dujeva Drago (Ligging hier) nog 'n baie uitgebreide, smaaklike ete vir € 40,- saam. Voordat ons na die restaurant gestap het, het die gasvrou en haar seun weer vir ons almal (spiritus) en klein eetgoedjies gegee.

S&M woonstelle

Ons het €40 betaal vir een nag by S&M woonstelle. Ons het self gedink dit is heeltemal te min gegewe die gasvryheid en al die ekstras. 'n Geskenk om die vakansie op hierdie plek af te sluit saam met hierdie lieflike mense!

Terug by die huis

Dag 14  | Tyd om te vertrek

Ongelukkig kom alle goeie dinge tot 'n einde ;). Ons het betyds na die lughawe in Podgorica vertrek, ons huurmotor teruggegee en teruggevlieg huis toe.

Ek hoop ek kon jou oortuig om pragtige Albanië en Montenegro op jou bucket list te sit! Het jy enige vrae oor hierdie reis of wil jy nog 'n paar foto's sien? Soek my dan op Instagram @fotopoek en ek help jou graag op pad!

Anouk van Dam

Elke jaar vind ek dit 'n uitdaging om my vakansiedae so te neem dat ek die meeste daaruit kan kry en soveel reise as moontlik kan maak, beide lank en kort.
Ek is nou 29 jaar oud en aan die einde van hierdie jaar verwag ek om my 29ste vakansiebestemming af te merk. Natuurlik hoop ek om in die komende jare nog baie mooi bestemmings te besoek!
Ek geniet dit baie om mense met hul reisplanne te help en ek geniet dit ook om inspirasie by ander te kry. So voel vry om my 'n boodskap te stuur as jy enige vrae het.

1 kommentaar

• hey!
    ons beplan ook om in Augustus daar te stap, ons het net nie baie tyd nie want ons gaan ook Durmitor Park en Bosnia toe.
    Ek het daaraan gedink om van Vusanje na Theth en terug met vervoer te stap of weer terug te stap. Of moontlik die stap na Talijanka-piek vanaf Grbaja-vallei, wat ek dink jy noem ook as die laaste stap? Watter van die twee kan jy aanrand? wat was die mooiste roete met die pragtige ruwe berge as uitsig? of is albei regtig die moeite werd?
    Inspirerende blog!
    Dankie!
    Groete Marlene

Wil jy elke maand wonderlike reiswenke en ekstra voordele ontvang? En het jy geweet dat ons 'n maandelikse wêreldkaart aan ons intekenare weggee? Al wat jy hoef te doen is om jou e-posadres hieronder te los en jy sal elke maand 'n kans hê om te wen!