Wereldreizigers.nl
Home » Digital Nomads » Hoe vind je klanten als Digital Nomad?

Hoe vind je klanten als Digital Nomad?

Nog iedere week zie ik het voorbij komen; een enthousiast jong stel wat gaat reizen, het #vanlife avontuur aan. Onderweg gaan zij ‘gewoon’ werken. Als Digital Nomad. Ze kijken uit naar het avontuur en de reis van hun leven. Ze hebben nog wel een vraag: Hoe vind je klanten als Digital Nomad?

Online business is online Marketing

Het is redelijk voor de hand liggend, zou je zeggen. Wanneer je online een bedrijf start (en dat raad ik je aan; neem ajb geen remote job), is jouw Marketing ook volledig online. Alles kan online en geautomatiseerd, nietwaar?

Denk aan gebruik maken van platforms als Fiver; daar bied iedere Digital Nomad zij diensten aan. Of adverteren op de social media kanalen; dan kun je de hele wereld bereiken ten slotte.

The world is our Playground

Voor veel Digital Nomads is dit hun lijfspreuk: de wereld is letterlijk hun speelveld. En dus zal dat met hun bedrijf ook zo worden. Werkelijk iedereen is te bereiken via de World WideWeb, dus klanten vinden als Digital Nomad moet wel lukken toch?

Kwestie van veel Engels communiceren, zodat de hele wereld het kan lezen en je dus iedereen kunt helpen. Niets is minder waar, als je het mij vraagt.

Digital Nomads: The world is our Playground
Digital Nomads: The world is our Playground

Start klein, groei later

Waar je als Digital Nomad het meeste behoefte aan hebt om een stabiel klantenbestand te krijgen? Publiek. En dan niet ‘iedereen’, maar een selecte groep. Richt je met jouw business op een specifieke niche. Probeer niet vanuit het niets een Bol.com te worden. Start klein, groei als je daar klaar voor bent. Bol.com startte met verkoop van uitsluiten boeken. Zij startten ook niet met waar zij nu staan. Kies een specifieke niche voor jouw producten en diensten. Probeer niet de hele wereld te helpen. Dat is een mooi streven hoor, daar niet van. Maar start daar niet. Start ultraklein en groei later. De hele wereld wil niet door jou geholpen worden: de wereld wil geholpen worden door een expert.

De natuur selecteert op competentie

De wereld zoekt geen ‘alleskunners’ of ‘iedereen-helpers’: men zoekt een expert voor hun probleem. Dus kies een specifiek probleem en ga dat uniek oplossen. Zoals alleen jij dat doet. Door zo specifiek een doelgroep en probleem te kiezen word je vanzelf de expert op dat vlak. Simpelweg doordat jouw aandacht niet verspreid hoeft te worden over tig problemen en doelgroepen. Denk aan de personal trainer die roept :’ Ik maak iedereen fit!’ Of een Personal Trainer die zegt:’ Ik ben er alleen voor Startende Digital Nomads’. Die laatste heeft jouw aandacht: jij herkent dat hij jouw probleem op kan lossen. De hele wereld wil een expert. Dus wordt een expert op 1 gebied.

Bouw een fanbase op

Wanneer jij jouw expertise hebt bepaald, kun je publiek gaan opbouwen. Zorgen dat mensen jouw expertise gaan herkennen en waarderen. Dat zij zien dat jij er bent voor hen. Ondertussen ben jij ook daadwerkelijk die expert aan het worden. Door te focussen. Door geen aandacht te versplinteren over ‘iedereen’. Maar je uitsluitend te verdiepen in die ene groep. Zodat je hun taal gaat spreken, snapt waar zij behoefte aan hebben en weet wat zij nodig hebben. Laat hen kennismaken met jouw expertise. Doe dit consistent (!) en je zult beloond worden met een trouwe groep fans. Mensen die graag met jou willen samenwerken en gaan vragen om wat ze kunnen kopen bij jou.

Neem hen mee op reis

En dan is het aan jou om hen mee op reis te nemen. Een logische klantreis. Bouw het vertrouwen cumulatief op. Neem hen bij de hand door een sterk product ecosysteem. Zorg dat zij de informatie krijgen die zij nodig hebben en die jij hen graag wil geven. Zorg dat hun reis door jouw bedrijf logisch is en men zal ‘vanzelfsprekend’ voor jou kiezen.

Een stabiel klantenbestand kun je opbouwen. Dat vergt tijd. Maar is iets wat je volledig zelf in de hand hebt. Verkoop uit verbinding, niet door techniekjes. Dus besteed jouw tijd en geld aan verbinding. Niet in techniekjes. Bouw jouw bedrijf duurzaam. Dan krijg je ook als Digital Nomad geen zorgen om klanten.

Heb jij hier vragen over; stel ze gerust hieronder of plan een Strategie Sessie in: dan denk ik concreet met jou mee.

Online training voor Digital Nomads
Online Training: Missie - NoMadness In My Bus
4.5
€ 99,00

Werken waar je wilt, werken wanneer je wilt: die keuzevrijheid is pure vrijheid en onbetaalbaar!

Ontdek wat jouw missie is en leer hoe je daar een bedrijf mee kunt starten wat jou zingeving gaat brengen en een inkomen waarmee jij jouw gewenste leven kunt gaan leiden.

Ga naar website
Door onze affiliate links te gebruiken support je ons zonder extra kosten. Dank je wel!

Liefs, Liesbeth

Personal BusinessCoach Voor Digitale Nomaden(ToBe)

Hoe vind je klanten als Digital Nomad?
Hoe vind je klanten als Digital Nomad?

Liesbeth

Liesbeth Uithol (1977) is expert op het gebied van creëeren van locatie onafhankelijk business concepten.

Met haar bedrijf NoMadness In My Bus hielp zij velen letterlijk ‘op weg’. Zij konden eindelijk hun droom gaan realiseren: meer vrijheid en meer reizen, maar dan mét een goed lopend bedrijf en inkomsten.

Samen met Ronald Schuurbiers (vriend, 1972), Leff Onderdelinden (zoon, 2008), Obi (rescuedog, 2003) en Woody (rescuedog, 2019) reisde zij 7 maanden als Digitale Nomaden door Europa in hun voormalig DHL vrachtwagen. Hun volgende trip is de Silk Route; een overland route naar China met de camper.

Liesbeth heeft één missie: iedereen die een droom heeft te inspireren en te motiveren om die droom te verwezenlijken.

Elke maand leuke reistips en extra voordelen ontvangen? En wist je dat we maandelijks een wereldkaart weggeven onder onze abonnees? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is hieronder je e-mailadres achter laten, je maakt dan elke maand opnieuw kans!

logo-wereldreizigers-grijs-1
Translate »
2 Shares
2 Shares
Copy link