Wereldreizigers.nl
Home » Reisnieuws » Transavia treft maatregelen vanwege besluit luchthaven Schiphol 

Transavia treft maatregelen vanwege besluit luchthaven Schiphol 

REISNIEUWS (persbericht) – 16 juni 2022: Transavia is teleurgesteld. Na de eerdere stappen die zijn gezet om de problematiek van de wachtrijen op Schiphol te verminderen, verplicht de luchthaven de luchtvaartmaatschappijen nu om veel minder passagiers te vervoeren. De oorzaak zijn de tekorten aan personeel op de luchthaven deze zomer.

Dit heeft een grote impact op zowel passagiers die uitkijken naar hun vakantie, als de hele reisbranche. Een reisbranche die na twee corona-jaren weer de kans kreeg op een succesvolle zomer.

Minder stoelen

Om de vakantie van zoveel mogelijk passagiers zeker te stellen, voelt Transavia zich genoodzaakt aanzienlijk minder stoelen in de verkoop te zetten voor de periode vanaf 7 juli met vertrek vanaf Amsterdam. Ook zal het annuleren van vluchten nodig zijn. Nu Schiphol het besluit heeft genomen om minder passagiers te kunnen ontvangen wil Transavia haar passagiers zo snel mogelijk duidelijkheid geven binnen de mogelijkheden die er nu zijn.

Dit is een besluit dat we met veel pijn in het hart moeten nemen”, zegt Marcel de Nooijer, CEO van Transavia. “Onze passagiers willen duidelijkheid. Om zoveel mogelijk teleurstelling te voorkomen, remmen we daarom de verkoop van tickets voor de zomer (van 7 juli t/m 28 augustus) door nog maar een zeer beperkt aantal tickets te verkopen en verkleinen we het maximaal aantal passagiers op een aantal vluchten. En annuleren zal daarnaast ook nodig zijn, maar dat proberen we zoveel mogelijk te beperken. We verwachten dat we in de loop van volgende week meer duidelijkheid hebben hierover. Passagiers teleurstellen gaat geheel in tegen onze klantgerichtheid, we bezorgen juist graag zoveel mogelijk reizigers een mooie vakantie. En de zomer is voor ons het belangrijkste seizoen. Na twee zware coronajaren hadden we het ook nodig om weer volop te kunnen vliegen om financieel gezond te worden. Dit is een enorme strop voor onze passagiers en voor ons bedrijf. Het gedwongen reduceren van het aantal passagiers is zeer ongewenst en moet eenmalig en kortstondig zijn.

De verkoop vanaf de luchthavens in Eindhoven, Rotterdam en Brussel blijft gewoon open, hoewel de vluchten daar nu snel vollopen. Het huidige aanbod is hier te bekijken.

Bagageservice aan Huis

Om de druk op de operatie op Schiphol te helpen verlichten, introduceerde Transavia deze week ‘Bagageservice aan Huis’. Passagiers kunnen, tegen betaling, via het bedrijf Luggo, hun bagage tot 24 uur voor vertrek thuis laten ophalen en direct inchecken. Op de luchthaven lopen zij direct door naar de security wat tijd scheelt en de druk op de operatie op Schiphol verlicht omdat de stromen passagiers en bagage worden verspreid. Dit scheelt de passagiers wachttijd bij het inchecken van hun bagage en zij kunnen zonder bagage naar Schiphol reizen.

Passagiers van wie de vlucht wordt geannuleerd, ontvangen hierover een bericht. Omboeken van het ticket in de zomervakantie is beperkt mogelijk vanwege de beperkte beschikbaarheid van capaciteit in de zomer door de restricties van Schiphol. Toch zal Transavia haar uiterste best doen om de passagiers een alternatief te bieden. Als het alternatief er niet is, of niet passend is, volgt terugbetaling van het ticket.

Op de website wordt alle informatie over eventuele annuleringen gedeeld zodra deze beschikbaar is.

Avatar foto

Wereldreizigers

Wereldreizigers.nl | Alles over verre reizen, wereldreizen, reisnieuws, reisfotografie, backpacken, reistips en meer.

Elke maand leuke reistips en extra voordelen ontvangen? En wist je dat we maandelijks een wereldkaart weggeven onder onze abonnees? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is hieronder je e-mailadres achter laten, je maakt dan elke maand opnieuw kans!

logo-wereldreizigers-grijs-1
Translate »
Copy link